kde4*

Bartosz Świątek shadzik w gmail.com
Nie, 22 Mar 2009, 23:01:15 CET

2009/3/22 Pawel Golaszewski <blues w pld-linux.org>:

> Zależności powinny to wymuszać. Nie ważne czy ręczne zależności czy też
> automatycznie łapane po bibliotekach. Nie możesz żądać od ludzi
> kompletnego upgrade od a do ż, jeżeli zależności tego nie wymagają.

Nie wiem czy to co arekm zmienił faktycznie pociągnie nowego Qt przy
instalacji, bo jest to tylko BR... natomiast jeśli nie, to nie miej do
mnie pretensji o to jak działa RPM. Jeśli tak to super bo o ile dobrze
pamiętam, nie dopisujemy Requires jeśli Requires brane jest
automatycznie z wersji soname i ustawionego BRa.

A ja nie wymagam od kogoś, żeby upgradował sobie postfiksa bo wyszło
nowe kde4, ale skoro PLD nie jest dla lameriady (co w wątku o naszej
wuwie, było powtarzane parę razy) to chyba taki user domyśla się, że
kde4 jest zależne od Qt, bo w nim jest pisane, i upgrade Qt jest
zalecany przy upgradzie kde4.

Dla przykładu podam znowu glibca, którego też nikt jawnie nie wymaga,
a jak jest nowy, i przebudowywanych jest X paczek, a ktoś robi upgrade
tylko tych paczek bez glibca i mu nie działa, to do koga ma mieć
pretensje?

Iść dalej czy już rozumiesz o co mi chodzi? Bo kolejnym przykładem
jest db4.x i poldek i rpm i to że po upgradzie rpma nagle nic nie
działa bo ktoś nie zupgradował sobie db4.x... ;)