Nowa Mesa + intel

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Pon, 30 Mar 2009, 17:16:24 CEST

Dnia poniedziałek 30 marca 2009, Bartosz Świątek napisał:

> To ja teraz powiem tak:
>
> Bylem ciekawy czy sytuacja sie poprawila jakos od czasow .28...
>
> Kernel .29, Mesa 7.4, Xserver 1.6, Intel 1.6.3
>
> UXA - slideshow, klikniecie czegokolwiek w kde4 = zwis X
> EXA - slideshow, 54FPS
>
> Karta to i945GM, wiec to normalnie nie jest.
>
> Kernel .27, Xserver 1.5.3 i Intel 1.6.0 i na EXA mialem wszystko
> ladnie i plynnie.

Bardzo ciekawe, u mnie nieco inaczej.

Testowałem 2.6.29 (vanillia, własny konfig), Xorg 1.6.0, sterowniki 2.6.3,
Mesa 7.3, i945GM na TP X60, włączony modesetting, wymuszone UXA (jedyna opcja
w xorg.conf), framebuffer ustawiany już podczas bootowania na docelową
rozdzielczość: wszystko startuje idealnie i działa płynnie, suspend/resume
działają poprawnie i ze 2x szybciej niż na .27, przełączanie X<->VT jest
momentalne.

Niestety, przy akcjach typu przełączanie okien potrafi się zawiesić - przez
trzy dni pracy cztery razy mi taki numer wycięło. Część obrazu poprawna,
część nagle zawalona jakimś przypadkowym kawałkiem bufora któregoś okna
powtórzonym kilkadziesiąt razy z przesunięciem, raz cały obraz się dodatkowo
przesunął i "zawinął" na krawędziach ekranu. Przełączanie terminala i kill
Xów nie działają, Alt-SysRq raz działa, raz nie (jak działa, można najwyżej
zrobić reboot, odzyskanie obrazu jest niemożliwe) w logach nie byłem w stanie
nic ciekawego znaleźć.

Na razie wróciłem do 2.6.27 i EXA, przy zachowaniu całej reszty jak wyżej.
Mógłbym po prostu wyłączyć modesetting i przełączyć na EXA bez downgrade'u
kernela, wtedy wszystko wydaje się działać równie stabilnie i płynnie co
na .27, ale .29 ma jeszcze jakieś problemy z nadmiarowymi przerwaniami HPET,
prawie godzinę marnuje na akumulatorze w porównaniu do .27, a bez
modesettingu nie mam po co na nim siedzieć.

Czyli coś jest nadal nie tak ze stabilnością, ale problemów z wydajnością nie
stwierdziłem.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl