Plasma (KDE) wymaga mysql (serwer)

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Sob, 30 Maj 2009, 17:22:57 CEST

2009/5/30 Michal Kochanowicz <michal w michal.waw.pl>:
> Zobacz: digikam (pośrednio) wymaga mysql. Przecież to bez sensu. A jak
> chcę korzystać z mysql na innej maszynie? Albo wogóle nie chcę? U mnie
> ten mysql nawet się nie uruchamia, bo baza danych nigdy nie została
> zainicjalizowana. I działa. To wymaganie jest lipne.

Mylisz wymaganie silnika z wymaganiem usługi ogólnosystemowej. Nic nie
stoi na przeszkodzie, żeby jakiś program sam sobie uruchomił MySQL na
swoje potrzeby - wymaga binarki, a nie konfiguracji systemowej, która
w PLD przychodzi w tej samej paczce.

Podobnie gnome-user-share wymaga apache, ale uruchamia go tylko na
własne potrzeby (i na wysokich portach).

Rozwiązanie to IMHO wydzielenie binarek do podpakietu wymaganego przez
"systemową" wersję paczki.

--
Patryk Zawadzki