[Th] Najnowsze rc-scripts nie aktywuje LVM na RAID

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Wto, 24 Lis 2009, 12:09:14 CET

On Tue, Nov 24, 2009 at 00:29:58 +0100, Krzysztof Mościcki wrote:

> Znalazłem:)
> Winna jest zmiana w pliku /etc/rc.d/rc.sysinit.
> Dotychczas było:
> if is_yes "$EVMS_LVM" || [ -x /sbin/vgscan -a -x /sbin/vgchange ]; then
>
> zostało zmienione na:
> if ! is_no "$EVMS_LVM" && [ -x /sbin/vgscan -a -x /sbin/vgchange ]; then

Wygląda na jedną z moich zmian.

> W /etc/sysconfig/system mam: EVMS_LVM=no

No tak, założyłem implikację w złą stronę, a LVM nie jest tożsamy z
EVMS. Chociaż nie... zła jest konstrukcja tej zmiennej, bo jej jedyna
funkcja to "modprobe -s lvm_vge" (czego nie zauważyłem i potraktowałem
jako switch do samego LVM-a), a w innych miejscach po prostu ten warunek
należy uprościć (lub wprowadzić zmienną LVM, bo z samego EVMS_LVM=yes
przy braku narzędzi nic i tak nie zostanie złożone).

Commitowane. Tymczasem po prostu wywal sprawdzanie EVMS_LVM, bo to jest
przyczyną, a nie ma nic wspólnego z kodem, który ma być wykonany.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>