Nowe pakiety Xorg oraz Amarok

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Śro, 7 Paź 2009, 00:02:21 CEST

On Tue, Oct 06, 2009 at 10:58:40PM +0200, Krzysztof Mościcki wrote:
> U mnie było tak samo jeśli chodzi o aplety, ale właśnie spróbowałem uaktualnić
> qt oraz kde do wersji z ready i o ile samo uaktualnienie qt nic nie dało to po
> uaktualnieniu kde są już widoczne aplety. Jeśli u Ciebie będzie tak samo, to
> może warto byłoby dodać do BR amaroka odpowiednią wersję kde.
Nie, to raczej nie to. Aktualizowałem wszystkie pakiety, łącznie z KDE4
(th, th-test, th-ready). Jedynie wymienione przeze mnie wcześniej paczki
cofnąłem do poprzednich wersji ze względu na problemy z klawiaturą.
Zainstalowałem Amaroka na jeszcze innej maszynie i tam wogóle się nie
uruchamia. Na konsoli wywala komunikat:

[beorn w reki ~]$ amarok
amarok: symbol lookup error: /usr/lib64/libamaroklib.so.1: undefined
symbol: _ZTIN6TagLib3MP44FileE

Qt4 zaktualizowane do 4.5.3. KDE4 nie i siedzi tam wersja 4.3.0, gdyż
próba aktualizacji na szybko wywala się z konfliktem:

błąd: kde4-kdelibs-4.3.2-3.x86_64 conflicts with
kde4-kdelibs-libs-4.3.1-1.x86_64

(wygląda na to, że poldek próbując zaktualizować kde4 miesza wersje
4.3.1 z 4.3.2).
Natomiast w toku naprawiania co się da po aktualizacji moje podejrzenia
padły jeszcze na libxml2, gdyż po jego aktualizacji do 2.7.5 przestało
się uruchamiać KDE 4.3.0 z błędem wskazującym właśnie na tę bibliotekę.
Po revercie do 2.7.4 ruszyło. Spróbuję cofnąć libxml2 na Windzie do
poprzedniej wersji i zobaczymy czy mu się polepszy (chociaż nie sądzę
żeby tutaj leżał problem).

Pozdrawiam
Beorn

--