backspace: xterm 243+ vs vim

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 11 Paź 2009, 16:04:08 CEST

Z changeloga xterma:

revert change to default for allowTcapOps (request by Bram Moolenaar).

(można to ponownie wyłączyć odkomentowując *allowTcapOps: false lub
ctrl-prawoklik i 4 od dołu, ale nie o default mi idzie, a przyczynę
poniższego zachowania):

otóż uruchomiony na takim terminalu vim startuje z obsługą 256 kolorów,
ale nie dziala w nim backspace - zamiast kasowania znaków wypluwa ^? i
nic dziwnego, gdyż :set t_kb zwraca ^H i trzeba to sobie przestawić
ręcznie na ^?. Pytanie: skąd vim bierze akurat taką sekwencję?

~/xterm/xterm-243:  tput kbs | hexdump -C
00000000  7f                                                |.|
00000001

~/xterm/xterm-243:  stty -a
[...]
intr = ^C; quit = ^\; erase = ^?; kill = ^U; eof = ^D; eol = <undef>; eol2 = <undef>;
[...]

man xterm

allowTcapOps (AllowTcapOps)

Specifies whether control sequences that query the terminal's
notion of its function-key strings, as termcap or terminfo capabilities
should be allowed.
The default is ``false.''

Inni wyłączają tę opcję, ale mi się wydaje że winny jest sam vim,
ściągając sobie z kosmosu to ^H:

http://bugs.gentoo.org/212546
http://lists.debian.org/debian-x/2009/01/msg00065.html
http://lists.opensuse.org/opensuse-bugs/2009-02/msg01372.html