budowanie mavenem

Mateusz Kijowski mateusz.kijowski w gmail.com
Śro, 16 Wrz 2009, 12:07:55 CEST

W dniu 16 września 2009 10:21 użytkownik Paweł Zuzelski <z w xatka.net> napisał:

> Na pierwszy rzut oka ten OpenNMS wygląda ciekawie. Może też
> wypróbuję. Możesz coś napisać, jak to się ma do nagiosa jeśli chodzi
> o funkcjonalność?

nagiosa w środowisku produkcyjnym nigdy nie używałem, a i OpenNMSa mam
najwyżej jakiś miesiąc, więc jakiś super kompetentny nie jestem.
Tutaj: http://www.rootdev.com/tech/opennms-vs-nagios piszą trochę
ciekawych rzeczy.

Tak czy inaczej wygląda toto bardzo ciekawie: banalnie proste w
konfiguracji autodiscovery, sporo wtyczek wejściowych do wykresików i
tresholdów (SNMP, JMX, można też parsować coś co się dostaje po http
tak jak robi mod_status apaczowy czy stats z haproxy), spore
mozliwości wyzwalania zdarzeń (wewnętrzne implementacje snmptrapd,
sysloga, z windowsowym eventlogiem można też spiąć), możliwość
łączenia "usług" (serwer http, baza, serwer aplikacji) w "aplikacje",
różne testy na dostępność usług ( np.
http://www.opennms.org/wiki/Page_Sequence_Monitor_%28PSM%29_Setup ),
silnik korelujący zdarzenia, path outages, integracja z Request
Trackerem, mapy sieci (chyba, nie robiłem jeszcze), raporty,
dashboardy...

Nie do końca sprawnie poruszam się w gąszczu konfiguracji (~100 plików
w /etc/opennms !), ale mają całkiem sensowne wiki, dość żywą maillistę
więc w razie kłopotów jest gdzie szukać i gdzie się zwrócić o pomoc.

Cacti którego teraz używam jest lepsze tylko w rysowaniu (w sensie
ładniejsze wykresy robi).

Mi się podoba :-)