libgadu.spec

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pon, 5 Kwi 2010, 09:31:56 CEST

On Mon, Apr 05, 2010 at 12:24:46AM +0200, Paweł Zuzelski wrote:
> Arvenil: chciałem wysłać na priv, ale masz źle skonfigurowaną
> pocztę, przez co SPF odrzuca maile do Ciebie.

SPF jest kontrolowane przez _nadawcę_. To operator domeny nadawcy nie
życzy sobie, żeby poczta wychodząca z tej domeny nie była wysyłana przez
obce serwery (serwer obsługujący pld-linux.org jest takim obcym, który
„podszywa” się pod nadawców), a serwery które taką pocztę odbijają tylko
respektują tę decyzję.

Jeśli coś jest zepsute, to serwer forwardujący (bo używa obcego adresu
nadając maile) albo rekord SPF dla adresu e-mail nadawcy odbitego maila
(bo zabrania korzystania z takiego forwardowania).

Pozdrowienia,
        Jacek