SPF na pld-linux.org (było: libgadu.spec)

Jan Rękorajski baggins w sith.mimuw.edu.pl
Pon, 5 Kwi 2010, 12:24:28 CEST

On Mon, 05 Apr 2010, Paweł Zuzelski wrote:

> W tym przypadku naprawdę zepsuty jest serwer forwardujący
> (MX:pld-linux.org), bo nie robi SRS.

RFC 4408:

Category: Experimental

Cytat:
It does not specify an Internet standard of any kind.

Ergo serwer nie jest popsuty.

> Ja rekord SPF w mojej domenie mam skonfigurowany prawidłowo (i tak,
> nie życzę sobie, żeby pld-linux.org wysyłało maile z xatka.net).
> Jeżeli pld-linux.org nie potrafi prawidłowo przepisać adresu, to
> osoby które ustawiają sobie forward, powinny albo wskazywać serwr
> nie sprawdzający SPF, albo dodać sobie regułkę, żeby akceptować
> maile z PLD niezależnie od SPF. W eximie to jest prosta regułka w
> ACLach.
>
> Ale może fajnie by było jakbyśmy sobie zrobili SRS na pld-linux.org?

Nie. Nie należy wspierać debilnej i nie działającej poprawnie
technologii, są lepsze rozwiązania. SPF może w końcu zdechnie.

Wszystkim wielbicielom SPF polecam lekturę:

http://david.woodhou.se/why-not-spf.html