[TH-test] System tray po update kde4 4.5.0

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Czw, 5 Sie 2010, 18:50:47 CEST

Dnia czwartek, 5 sierpnia 2010, Witold Firlej napisał:
[...]
> Mam już 4.5.0-8 i problem z trayem nie zniknął :/

Potwierdzam, tray dalej działa... dziwnie i niepoprawnie. A całość dalej
zauważalnie wolniej od 4.4.5, chociaż już szybciej od poprzednich
kompilatów.

Przykład złego działania traya - teraz przy odpaleniu pokazał mi tylko 2
ikonki - kadu i kmail. W tle pracowały natomiast również klipper, kgpg,
kwalletmanager i kmix. Ikony tych aplikacji nie były widoczne. Włączyłem
amaroka, którego ikonka się nie pojawiła. Wszedłem w ustawienia amaroka i
*odznaczyłem* opcję wyświetlania ikonki w tray'u. Dałem "Zastosuj" i...
pojawiły *wszystkie* brakujące ikonki w trayu (oczywiście bez amaroka). Tak
jakby nic złego się nie działo. CUD! Niestety, zamknięty i ponownie
uruchomiony kwalletmanager znów nie pokazał się w tray'u. Ponowna akcja z
amarokiem - i ikonka jest.

Wniosek: wydaje się, że tray z jakichś powodów nie dostaje natychmiast
wszystkich komunikatów do niego skierowanych, tylko docierają one z jakimś
opóźnieniem lub tylko w pewnych sytuacjach. Nie wiem, czy to tak działa, ale
wydaje się, że schemat jest taki: kwalletmanager wysyła komunikat o
umieszczeniu w tray'u ikonki, tylko ten komunikat nie dociera, ale jest
gdzieś przechowywany. Prawdopodobnie podobnie robi też amarok przy
uruchomieniu, efekt taki sam. Ale jeśli amarok wysyła komunikat o usunięciu
ikony, dociera on do tray'a, a wraz z nim wszystkie "zaległe" komunikaty.
Dlatego wtedy ikonki się pojawiają. Tak mi sie wydaje w każdym razie.