[kde4] ustawienia monitorow gina po wylaczeniu kde.

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Śro, 25 Sie 2010, 22:30:05 CEST

Dnia środa, 25 sierpnia 2010, Paweł Sikora napisał:
> witam,
>
> w robocie na jednej nie najnowszej juz maszynie podpialem do karty na agp
> dwa monitory jak na rysunku:
> http://imgbin.org/index.php?page=image&id=2272 po ustawieniu wsio ladnie
> dziala, ale kolejna zakladka nt. multiple monitors jest pusta:
> http://imgbin.org/index.php?page=image&id=2273
> jak dla mnie moglaby byc pusta, ale po zamknieciu kde i ponownym
> uruchomieniu ustawienia wracaja mi do domyslnych, czyli 1280x1024
> (clone).
> ktos kiedys spotkal takie zjawisko?

Podejrzewam, że KDE na starcie ustawia się do tego, co mu "dają" X-y, a nie
ustawia sobie tego co skonfigurowałeś. Spróbuj dodać (lub poprawić to co
masz) do xorg.conf coś a'la to:

Section "Monitor"
        Identifier      "VGA-0"
        VendorName      "Built-in matrix"
        Option          "PreferredMode" "1280x1024"
	# poniższej linijki nie jestem pewien
        Option          "Position"      "1920 0"
EndSection
Section "Monitor"
        Identifier      "DVI-1"
        VendorName      "External monitor"
        Option          "LeftOf" "VGA-0"
        Option          "PreferredMode" "1920x1080"
EndSection

To powinno odpalić X-y od razu z monitorami ustawionymi w takiej pozycji jak
chcesz.