rpcbind - fork bomb.

Pawel Sikora pluto at agmk.net
Wed Dec 1 09:33:40 CET 2010

witam,

wczoraj na jednej maszynie (prawdopodobnie po upgrade*) na ktorej uzywam bazy uzytkownikow
i hasel z nis-a oraz montuje zasoby nfs-a pojawil mi sie powtarzalny fork bomb.

/etc/rc.d/init/rpcbind start
/etc/rc.d/init/ypbind start

w ciagu kilku sekund mam juz ponad 10000 procesow 'rpcbind -l',
a w /var/log/daemon flood:

Dec  1 09:25:31 alison rpcbind: rpcbind terminating on signal. Restart with "rpcbind -w"
Dec  1 09:25:31 alison rpcbind: rpcbind terminating on signal. Restart with "rpcbind -w"

ktos sie moze spotkal? z pakietow aktualizowanych 2010/11/2* widze
potencjalnie kernel 2.6.36.1, udev.