[kde4] haldeamon + pendrive...

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Śro, 20 Sty 2010, 12:34:31 CET

On Wed, Jan 20, 2010 at 12:21:20PM +0100, Patryk Zawadzki wrote:
> Nie ma czegoś takiego, jak DeviceKit.
http://www.freedesktop.org/wiki/Software/DeviceKit

"""
DeviceKit is a set of projects to replace HAL
"""

> Normalnie ma się sprawdzić, udev robi w tych czasach to samo, co HAL
> (który pod spodem używa udeva).
To jak przy pomocy udev zmienić jasność podświetlenia panelu?
W jaki sposób udev poinformuje software, że akumulator właśnie osiągnął
45% naładowania?
Obecnie ścieżka wygląda tak: kernel -> udev -> HAL <-> D-Bus <-> Aplikacje.
Wywalenie HALa z tego łańcuszka oznacza, że albo udev musi zacząć gadać
z aplikacjami (w obie strony), albo HALa zastąpi inna warstwa (DeviceKit).

> I nie, udev nie ma być niczym zastąpiony. Nie wiem, skąd taki pomysł.
Kiedyś jakaś burza była, że ledwo udev zastąpił devfs, a już developerzy
planują go zastąpić czymś innym. Nie kolekcjonuję bookmarków, więc się
nie podzielę adresami.

Pozdrawiam
Beorn

--