[kde4] haldeamon + pendrive...

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Śro, 20 Sty 2010, 13:14:33 CET

2010/1/20 Daniel Mróz <beorn w alpha.pl>:
> http://www.freedesktop.org/wiki/Software/DeviceKit
>
> """
> DeviceKit is a set of projects to replace HAL
> """

Jeszcze raz: Nie ma czegoś takiego jak DeviceKit.

Z całego projektu DK zostały DeviceKit-disks (do zarządzania
partycjami) i DeviceKit-power (do zarządzania energią). Oba aktualnie
nazywają się już odpowiednio udisks i upower.

> To jak przy pomocy udev zmienić jasność podświetlenia panelu?
> W jaki sposób udev poinformuje software, że akumulator właśnie osiągnął
> 45% naładowania?
> Obecnie ścieżka wygląda tak: kernel -> udev -> HAL <-> D-Bus <-> Aplikacje.
> Wywalenie HALa z tego łańcuszka oznacza, że albo udev musi zacząć gadać
> z aplikacjami (w obie strony), albo HALa zastąpi inna warstwa (DeviceKit).

Jak wyżej, upower.

> Kiedyś jakaś burza była, że ledwo udev zastąpił devfs, a już developerzy
> planują go zastąpić czymś innym. Nie kolekcjonuję bookmarków, więc się
> nie podzielę adresami.

Nie ma w tej chwili planów zastępowania udev niczym innym.

--
Patryk Zawadzki