upstart po ostatnich zmianach...

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Wto, 15 Cze 2010, 17:53:02 CEST

On Mon, 14 Jun 2010, Jacek Konieczny wrote:

> Nie ma sensu wrzucać tego gdziekolwiek poza launchpad, bo te zmiany
> stracą wszelki sens jak nie zostaną przyjęte do upstream, a zamiast tego
> wejdzie coś innego. Czekam na review chociaż…

Wiesz, nie lubię niczego poza paczkami mieć. Ręczne budowanie mało mi się
uśmiecha...

No ale ok, pokombinuję.

> Ta… zamiast 'limit' itp. ustawień w *.conf, też proponujesz jakieś
> SERVICE_ULIMITS w /etc/sysconfig/<service> itd? I w ogóle zamiast
> prostego 'exec ...' wrzucić cały skrypt zaczynający się od:
>
> . /etc/rc.d/init.d/functions
> . /etc/sysconfig/service

Nie, gdzie to napisałem?

Chodzi mi tylko o to, że te same rzeczy są w dwóch miejscach ustawiane. Po
prostu.

> Upstart ma uprościć sprawę. Załatwić sam z siebie to, co teraz rzeźbimy
> górą skryptów shellowych. SysVinit nie dawał nawet namiastki takiej
> możliwości, Upstart, choć wciąż daleki od ideału, daje znacznie więcej.

Wszystko się zgadzam.

> Czytanie /etc/sysconfig/* dodałem to niektórych upstartowych jobów tylko
> dla backward-compatibility.

Może triggerem przeniesienie z sysconfig, a do tego z paczki dodać
komentarz po prostu.

> Dlatego moim założeniem było: starać się, żeby pliki
> /etc/init/<service>.conf były jak najprostsze i traktować je jako pliki
> konfiguracyjne (/etc/rc.d/init.d/* też były kiedys %config, ale potem
> się okazało, że to więcej kodu niż konfiguracji…)

Powstanie stary problem porównywania z .rpmnew, no ale trudno już...

> Idealnie by było, jakby Upstart pozwalał mieć i szablon joba (gdzieś w
> /lib/cośtam i /usr/share/cośtam, powiedzmy) a w /etc/init/*.conf można
> było tylko uzupełnić joba o konfigurację (ale też podmienić skrypty, gdy
> jest taka potrzeba).

true.

> Niestety, na razie takiej możliwości nie ma i trzeba całe *.conf
> traktować jako konfigurację.

ok.