PLD a deltarpm

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Pią, 18 Cze 2010, 07:55:39 CEST

Dnia piątek, 18 czerwca 2010, Bartłomiej Zimoń napisał:

> Zle zalozenia - myslalem ze znacie ten program - w koncu PLD od dawna
> rpm-em stoi. Wyjasniam: deltarpm - to taka roznica miedzy 2ma rpm-ami (w
> naszym przypadku diff.lzma) czyli tak jak shadzik napisal przy malych
> zmianach pozwala w malej ilosci danych zapisac tylko te roznice ktore sa
> istotne pomiedzy pakietami:
> - pliki (diff cpio)
> - naglowki rpm-a

No a w jakim celu tworzy się takie diffy? Właśnie po to żebyś potem takim
poldkiem nie musiał ciągnąć nowej wersji pakietu ważącej 80mb tylko ciągniesz
sobie samą deltę która waży ten 1mb.

> [...]
> mozemy na niego zalozyc delte bezpoderdnio z filesystemu do pliku rpm
> docelowego
>
> Po tej operacji mozemy paket zaktualizowac majac jego decolowa wersje.
>
> Nastepna ciekawostka, majac taki pakiet zainstalowany lol-1.0.1-1.i686:
> oraz posiadajac delte miedzy 1.0.1-1 a 1.0.1-2 oraz delte miedzy 1.0.1-2 a
> 1.0.1-3 i delte miedzy 1.0.1-3 a 1.0.2-1 mozemy sobie stworzyc pakiet w
> wersji 1.0.2-1.i686.rpm i go zaktualizowac.
>
> Jako minus podam tylko ze nie zawsze delta jest na tyle mniejsza aby sie
> nia interesowac (jesli zajmuje 80-90% wielkosci faktycznego pakietu)

No i dalej nie widzę info jakby to miało niby odchudzić ftp'y. Ilość
potrzebnego miejsca na ftpach wzrasta dwukrotnie a nie zostaje obniżona.
Potrzebujesz trzymać aktualne pakiety plus diffy ze starych wersji do nowej.

--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic