PLD a deltarpm

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pon, 21 Cze 2010, 16:25:22 CEST

On Mon, 21 Jun 2010, Witold Firlej wrote:

> Trwałoby jeszcze dłużej niż teraz. Nowa wersja pakietu + delty z poprzedniej.

Ale ja mam na myśli to co akurat tu niestety upadło, czyli stara wersja +
delty do aktualnej... Owszem, przy pierwszej instalacji pakietu jest to
niewygodne - ale dlatego zaproponowałem limit 50%. Jednak zdecydowana
większość pobrań RPMów następuje przy upgrade'ach - więc większość
użytkowników byłaby zadowolona :)

Szczerze mówiąc, to mechanizm delt bym też bardzo chętnie zobaczył w
pakietach które mają setki podpakietów - np. takie PHP. Obecnie, jeśli
okazuje się że potrzebowałbym doinstalować np. php-xxx, a php instalowałem
miesiąc temu - to muszę ściągać caluteńkie PHP, w dodatku ryzykując że nowe
ma tyle zmian i nowych baboli że za chwilę osiwieję próbując zrozumieć co
się właściwie dzieje. Przy rozwiązaniu z deltą - po prostu dociągnę pakiet
główny + delty do mojej wersji i wiem że jeśli coś będzie niestabilne to
tylko z powodu php-xxx które wtedy odinstaluję.

Ja tu piszę z punktu widzenia usera/admina, który zarówno chciałby jak
najmniej dociągać przy upgrade'ach jak też wiedzieć że przy PHP zmieniającym
się co 3 dni w zasadzie jedyne co mogę robić to liczyć na to że nikt niczego
nie popsuł po drodze (w tym również developerzy samego PHP).

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944