grub2 - regenerate grub.cfg przy upgrade kernel - po co to ?

Daniel Dawid Majewski light-i w o2.pl
Pon, 8 Mar 2010, 21:26:31 CET

W odpowiedzi na wiadomość z dnia 08.03.2010 21:03, od Patryk Zawadzki:

> Możesz wkleić konfigurację do /etc/grub.d/custom.cfg i wyłączyć
> /lib/grub.d/10_linux
>
> Nietypowe opcje można wstawić w GRUB_CMDLINE_LINUX /
> GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT w /etc/sysconfig/grub
Nadal nie wskazano prostej opcji (typu REGENERATE_MENU=yes|no) od wyłączenia regeneracji... Chcę mieć nietknięty bez
żadnych udziwnień grub.cfg, tak jak było to możliwe przez wiele poprzednich wersju grub-a - czy to jest takie dziwne ?
Chyba raczej nie powinno się psuć konfigów topornym automatem (grub-mkconfig nawet nie zostawia kopii starego pliku np.
"grub.cfg.old"), którego użytkownik nie ma możliwości wyłączyć... Największym terrorem jest natomiast ustawianie takiej
bzdury bez ostrzeżenia by default w kolejnym release i niech sobie teraz lu-sery odzyskują a co... Psuju a fuj... :>
Wszelkie tego typu regeneracje w PLD są przewidziane w paczce rc-boot i tam to ten, kto ma chęć może się podpiąć...
http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/packages/rc-boot/rc-boot.spec?rev=1.30
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski