hsqldb

Paweł Zuzelski z w xatka.net
Czw, 6 Maj 2010, 00:25:39 CEST

On Wed, 05 May 2010, Pawel Golaszewski wrote:

> Kto mi wytlumaczy co to za zwierze

SQLowa baza danych. Zazwyczaj aplikacje tego używają jako
wewnętrznej bazy danych, coś jak sqlite. Ale można też uruchomić
jako osobny serwer do którego aplikacja łączy się przez sieć.

> Pojawila sie nowa paczka wraz z ostatnimi zmianami w okolicach javy.
> hsqldb. Wymagany przez openoffice core, wiec  ciezko sie go pozbyc na byle
> laptopie.
> i po co mi chodzacy w tle demon tego czegos?

- wcześniej mieliśmy pakiet hsqldb który dostarczał jar-a z hsql
  oraz *niedziałający* skrypt startowy daemona
- obecnie mamy java-hsqldb.spec z którego się buduje:
  * java-hsqldb - biblioteka .jar
  * hsqldb - skrypt uruchamiający hsqldb jako daemona
Jako że w openoffice była zależność od hsqldb oraz, że daemon nie
działał w PLD założyłem, że OO chce samego jar-a (i wykorzystywać
jako embedded). Dlatego wraz ze zmianami w specu hsqldb zmieniłem
zależność w OO z hsqldb na java-hsqldb.  Tyle, że nie posłałem po
tej zmianie OO na buildery i pewnie dlatego dostałeś nowy pakiet
hsqldb.  Mój błąd.

> Nie jest to w zadnym
> razie raczej potrzebne do dzialania
> podstawowego zakresu funkcjonalnosci OO.
>
> Jak dla mnie - co najwyzej suggests na to cos...

Wydaje mi się, że jednak jar jest potrzebny (w przeciwieństwie do
demona). OO ma bconda without_system_hsqldb, ale ten bcond sprawia
jedynie, że OO będzie uzywał hsql z jara dostarczanego wraz z OO, a
nie z PLD. Ale ja się nie znam na OO, także mogę się mylić.

--
Pozdrawiam,
Paweł