[SPEC] tokyocabinet.spec, up do 1.4.45

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Czw, 27 Maj 2010, 11:29:56 CEST

On Wednesday May 26 2010 21:34:19 Tomasz Pala wrote:

> Jak na bazę 'NoSQL' (niespecjalnie klon db chyba)

Sam autor uważa, że to klon db z dodatkami i optymalizacją. Ale niech będzie,
jest tryb "kolumnowy" który działa jak bazy NoSQL, chociaż z powodzeniem można
go używać po prostu jako db z nazwanymi polami zamiast jednej wartości.

> to jeden z
> popularniejszych. A że one wszystkie niespecjalnie mają powszechne
> zastosowania, to popularne ogólnie nie są. Do czego go używasz?

Uruchomionego przez Tokyo Tyrant z bazą hash w pamięci używam jako memcache,
bo szybsze.

Czystego TC próbuję właśnie użyć do zrobienia alternatywnej (w miarę
możliwości, drop-in) implementacji gettexta która nadawałaby się do  pracy z
WWW, dla mnie przede wszystkim PHP - implemnetacja GNU zrównuje użytkownika
aplikacji z aktualnym użytkownikiem systemowym, a twórcy wydają się nie
rozumieć, że przy WWW to działa troszkę inaczej. Na dodatek, nie wiedzieć
czemu, zaimplementowali szukanie tłumaczeń w pamięci na drzewie czarno-
czerwonym które ma do wszystkiego O(log n), zamiast użyć tablicy haszującej z
pobieraniem w O(1), szczególnie, że i tak haszują ciągi na wejściu. TC jest
właśnie taką tablicą. A jak jeszcze go użyć od razu w roli nowego formatu .mo,
odpada wczytywanie całych .mo do pamięci na każdy proces fcgi, bo będzie sobie
czytać ze współdzielonego, stronnicowanego mmapa, z aktualizacją w locie i
innymi bajerami.

Pozdrawiam,
--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl