ecryptfs-utils, szyfrowanie ~

Piotr Budny piotr.budny w gmail.com
Pon, 31 Maj 2010, 12:53:18 CEST

Cześć,
chciałem zrobić sobie coś takiego na PLD:
http://tombuntu.com/index.php/2008/08/07/create-an-encrypted-private-
directory-with-ecryptfs/

Niestety utknąłem na
"error: #error GPGME was compiled with _FILE_OFFSET_BITS = 64, please see the
section "Largefile support (LFS)" in the GPGME manual.",
zarówno na wersji z HEAD, jak i najnowszej ecryptfs-utils_83.orig.tar.gz z
launchpada.

Próbowałem dodawać --enable-largefile podczas kompilacji gpgme (na HEAD, jak i
najnowszej 1.3.0) - ale wydaje się zupełnie nie przynosić oczekiwanego
rezultatu.

Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł dlaczego? Może ktoś już przećwiczył to u siebie
lokalnie?

A może jest coś bardziej trendi niż ecryptfs, prostszego w użyciu, klikalnego,
przeźroczystego (bez mount z roota)?

Pozdrawiam,
vip;