Podpisywanie rpmów dla Titanium

Marcin Krol hawk w pld-linux.org
Pią, 12 Lis 2010, 08:55:50 CET

> W Th widzę, że tak właśnie jest to robione. Czyżby dla Ti było przewidziane
> mniej miejsca na ftpie?

Ti jest gałęzią nieoficjalną. Goszczę na ep tylko dzięki uprzejmości
RMFa. Nie chcę się rozpychać zwłaszcza, że już kiedyś było mało miejsca
na FTP i były głosy (co prawda pojedyncze) żebym się wyniósł z Ti. Tylko
dzięki RMFowi jeszcze jest bo to jego sprzęt i on decyduje :)

> A jeszcze co do oszczędności miejsca na serwerze, mój własny wyłącznie
> przyrostowy mirror całego Ti i Th robiony przez kilka miesięcy zajmował
> mniej niż 1TB. To chyba nie jest aż taka wielka przestrzeń jak na dzisiejsze
> czasy, żeby oszczędzać na podpisywaniu.

Na ep09 jest bodajże tylko 200 GB, teraz nie sprawdzę bo albo leży albo
są jakieś problemy z routingiem z tepsy. Na ICMie nie jest
synchronizowana całość FTPa PLD ze względu na brak miejsca właśnie. Jak
na innych mirrorach to nie wiem.

> Możnaby wprawdzie korelować pliki na
> podstawie nazw i md5-ek, ale IMHO nie sądzę, żeby to się aż tak opłacało.

Wszystko zależy jakimi łączami dysponują mirrory. Jak zrobiłem zmianę
struktury katalogów na stable i devel to wszystkie mirrory były przez
tydzień rozjechane względem mastera. A to tylko ~70 GB było do retransferu.

Ogólnie to nie tyle o miejsce chodzi co o retransfery. Być może znajdę
chwilę, albo ktoś(tm) znajdzie ją przede mną i poprawi automatykę FTPową
aby paczka lądująca w test (a w Th w ready) była podpisywana od razu jak
trafia na ftp - z automatu, a nie ręcznie. Wszystkim wtedy będzie
pasować :-)

M.