Czemu cgroup jest "popsute"?

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Fri Nov 26 00:35:35 CET 2010

On Thu, Nov 25, 2010 at 23:50:57 +0100, Jacek Osiecki wrote:

> Szukałem... i proszę, jest. W /etc/init.d/rc.sysinit stoi jak byk:
>
> mount -n -t cgroup none /dev/cgroup
>
> Zdziwiony, sprawdziłem na innym systemie który ma minimalnie starsze
> init-scripts, i tam też to jest - ale... obwarowane warunkiem:
>
> if ! grep -q cgroup /etc/fstab 2>/dev/null ; then
>
> Czyli dosyć logicznie - jeśli w fstabie administrator po swojemu ustawia
> cgroup, to mu się nie wtryniać.

Z tego co rozumiem, to 'po swojemu' równało się domyślnie noauto.

> Jeszcze w rc-scripts-0.4.3.2-1 jest OK, a już w 0.4.3.5-1 jest zepsute.
> Jako ciekawostka - w 0.4.3.2-1 jest z takim komentarzem:
>
> # cpuset support (mount if not found in fstab - should be ^# excluded?)
>
> No i dobra - czy ktoś mi wyjaśni, dlaczego zostało to w ten sposób
> zepsute? Wydaje mi się, że z takim ustawieniem jak teraz to cgroup nie

http://svn.pld-linux.org/cgi-bin/viewsvn/rc-scripts/trunk/rc.d/rc.sysinit?r1=11812&r2=11885&p1=rc-scripts/trunk/rc.d/rc.sysinit&p2=rc-scripts/trunk/rc.d/rc.sysinit

Jak dla mnie ten grep ma wrócić - nie po to wpisuje się noauto do
fstaba, żeby mądre skrypty mimo wszystko montowały mi jakieś badziewia,
których nie chcę (bo to właśnie znaczy noauto).

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>