swapoff w rc-scripts

Lukasz Glebicki lukaszgl w post.pl
Wto, 26 Paź 2010, 20:48:23 CEST

Pisząc tego maila, zadziałała szklana kula, więc dla potomnych wyślę. Może się
przyda. Rozwiązanie na końcu:

Mój domowy komputer nie za bardzo lubi jak się go zamyka. Jak już zadziała
poweroff z kde (oddzielny wątek na listach), wiesza się kded przy zamykaniu
(pokazuje się kdeowy debugger i należy kliknąć OK) i wtedy system staje na
poleceniu
"Turning off swap"

swapoff pusczony z palca z opcją verbose czy bez niej zawsze działa.

swapoff -a -v
swapoff na /dev/mapper/datavg-swaplv

swapon -a -v
swapon na /dev/mapper/datavg-swaplv
swapon: /dev/mapper/datavg-swaplv: znaleziono sygnaturę swapa: wersja 1,
rozmiar strony 4, taka sama kolejność bajtów
swapon: /dev/mapper/datavg-swaplv: pagesize=4096, swapsize=2147483648,
devsize=214748364

swap stoi na lvm'ie:
lvs |grep swaplv
  swaplv  datavg -wi-ao   2.00g

A lvm stoi na mdadm 0.9:

mdadm --query --detail /dev/md0
/dev/md0:
        Version : 0.90
[...]

I szklana kula powiedziała, że kiedyś przypadkiem uruchomiłem suspend to disk
z kde, co chyba nie jest wspierane w przypadku posiadania swap na lvm+mdadm?

Wykonałem:
mkswap /dev/mapper/datavg-swaplv
mkswap: /dev/mapper/datavg-swaplv: uwaga: nie usunięto sektorów rozruchowych

Co chyba jest przyczyną, dosyć ciekawą.

pozdrwiam
--
Łukasz Głębicki  mail/rot13:yhxnfmty w cbfg.cy  PLD/Linux Team
gg:246267    Linux Registered User #318551   blekot:{irc,skype}