[KDE 4.5.1] Czkawka kwin

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Pią, 3 Wrz 2010, 13:34:29 CEST

Szczęśliwie udało się zwalczyć problemy z uruchamianiem KDE 4.5.1. Ale
zauważyłem pewną niepokojącą rzecz - pomimo tego, że po przejściu na Mesę
7.7 wydajność środowiska się wyraźnie poprawiła, to nadal pozostawia wiele
do życzenia. KDE 4.4.5 działały o wiele sprawniej i stabilniej w tej mierze.
Kłopoty sprawia mi przykładowo zarządca okien (kwin), który okresowo dostaje
czkawki. Normalnie top pokazuje, że zajmuje kilka procent rdzenia (2-4%).
Ale czasami, co jakiś losowy czas, okazuje się, że wykorzystanie procesora
przez kwin skacze nawet na 45% (zaobserwowane wczoraj) i wtedy całość
środowiska zaczyna solidnie przymulać. Na razie nie potrafię powiedzieć, co
powoduje te skoki, pojawiają się losowo. Zresztą nie tylko kwin zamula, inne
aplikacje też potrafią dać do pieca tylko kwin jest ciągle uruchomiony.

Czy ktoś oprócz mnie zauważył coś podobnego? Prawdę powiedziawszy, trochę
mnie te czkawki zaczynają irytować. Mój sprzęt to laptop z grafiką Intela i
procesorem C2D 1.33GHz.