A może gitolite?

Paweł Zuzelski pawelz w pld-linux.org
Nie, 26 Wrz 2010, 02:15:46 CEST

On Sun, 26 Sep 2010, Jan Rękorajski wrote:
> To było zanim zrobiliśmy packages. A co do robienia osobnych repo git,
> to jest do rozwiązania kilka problemów:
> a) clone/pull całego packages

No, to Ci dzisiaj pisałem. Przez gitolite można dostać listę
repozytoriów, także łatwo jest oskryptować pobieranie wszystkich.

> b) dodawanie pakietów

W gitolite robi się po prostu:

git clone git w git.pld-linux.org:packages/foo

Przy pierwszym clone gitolite tworzy repo.

> c) usuwanie pakietów (w CVS nic nie ginie, jak by było z repozytoriami git?)

Możesz usunąć pliki z brancha master. To jest równoważne usunięciu z
HEAD i wtedy historia nie ginie. Oczywiście wtedy katalog zostaje.
Jeżeli chcesz zabić katalog to musisz usunąć repo z historią (tak
samo zresztą jak w CVS). Wydaje mi się, że gitolite nie ma
możliwości usuwania pakietów bez ingerencji admina. Podejrzewam też,
że łatwo byłoby dopisać taką komendę. Pewnie robiłoby się wtedy:

ssh git w git.pld-linux.org delete packages/foo

Tyle, że chyba nie chcemy, żeby to było aż takie proste. Myślę, że
lepiej, jeśli prawo do usunięcia repozytorium z historią pozostanie
przywilejem admina.

> d) zmiana nazwy pakietu

# Chcemy zmienić packages/foo na packages/bar
# Tworzymy nowe repozytorium
git clone git w git.pld-linux.org:packages/bar
# zasysamy zawartość starego
cd bar
git remote add foo ../foo
git pull foo
# pushujemy
git push
# Usuwamy pakiet foo, patrz c

> e) nie ma nic lepszego niż git? :P

Nie wiem. Ja lubię gita i używam do wszystkiego do czego się da,
także będę go bronił. Ale chętnie obejrzę, jeżeli ktoś zaproponuje
coś innego.

> f) może się jeszcze coś wymyśli żeby nie było za łatwo ;>

Czekam.

W poniedziałek przygotuję jakieś repozytorium gitolite, żeby można
było poeksperymentować co się da zrobić a co nie.

--
Pozdrawiam,
Paweł