SPEC dla MyPaint

Michał Lisowski lisu87 at gmail.com
Sat Apr 9 18:16:26 CEST 2011

W dniu 08.04.2011 21:46, Andrzej Kilijański pisze:

> Witam, wykonałem kolejne poprawki :)
> Dodałem brakujące zależności desktop-file-utils, swig, swig-python,
> gettext-devel, gettext oraz pliki dokumentacji:

gettext jest używany w specu?

> %doc COPYING LICENSE README changelog
> %doc doc/*

to zapisujemy w jednej linijce. Inna sprawa: COPYING i LICENSE nie
paczkujemy dla licencji GPL

> Czy istnieje jakaś prosta metoda określania zależności pakietu?

Można w poldku po zbudowaniu pakietu wywołać

 > desc -R pakiet.rpm

Można też wywalić wszystkie pakiety -devel z systemu i próbować budować
speca, będzie się pluł o to, czego nie ma.

Można też zobaczyć z czym się linkują plik wynikowe (binaria, biblioteki).

> [...]
> cvs checkout: specification of CVSROOT is legal, either via the
> cvs checkout: `-d' option, the CVSROOT environment variable, or the
> cvs [checkout aborted]: CVS/Root file (if any).
> Error: spec file not stored in CVS repo.
>
> o dziwo mam ustawiony CVSROOT:
> $ echo $CVSROOT
> :pserver:cvs w cvs.pld-linux.org:/cvsroot
>
> próbowałem także kombinacji:
> ./builder -bb -ncs -nc -nn mypaint
>
> ale mimo opcji -ncs dostaję komunikat:
> builder: SMP make flags are set to -j8
> Error: spec file not stored in CVS repo.
>
> Z tego powodu używam standardowego rpmbuild -bb.

Oczywiście masz strukturę ~/rpm/{packages,RPMS,BUILD}?

Budowanie rpma powinno wyglądać tak:

$ cd ~/rpm/packages
$ ./builder -bb mypaint/mypaint.spec

Oczywiście wcześniej musisz stworzyć katalog ~/rpm/packages/mypaint i
umieścić w  nim plik mypaint.spec.