systemd i LVM

Jacek Konieczny jajcus at jajcus.net
Mon Dec 5 15:14:49 CET 2011

On Mon, Dec 05, 2011 at 02:52:15PM +0100, Artur Frysiak wrote:

> systemd w initramfs? Po co? Jakieś inne dystrybucję coś takiego robiły?

Wydawało mi się, że Lennart coś takiego sugerował w swoich wypocinach,
ale może ja nie zrozumiałem:

> 14. We support reexecution of the init process itself at any time. The
> daemon state is serialized before the reexecution and deserialized
> afterwards. That way we provide a simple way to facilitate init system
> upgrades as well as handover from an initrd daemon to the final
> daemon.

To mogło by mieć _jakiś_ sens (unity systemd byłyby bardziej eleganckie
niż obecne dłubanie w shellu, a przygotowanie i montowanie rootfs
realizowane byłoby na takich zasadach jak potem reszta), ale osobiście
potrzeby zmian w tym kierunku nie widzę :)  Jak wspomniałem, osobiście
nie byłem nawet entuzjastą używania udev w initramfs.

Pozdrowienia,
        Jacek