systemd (Re: syslog-ng startowany po bindzie) [vserver]

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Fri Dec 9 22:57:07 CET 2011

On Thu, Dec 01, 2011 at 15:32:04 +0100, Bartlomiej Zimon wrote:

> Na razie laduje do podpaczek.
>
> # systemctl |grep service |grep SYSV | wc -l
> 37
> # systemctl |grep service |grep -v SYSV | wc -l
> 22
>
> No to zostalo jeszcze 37 z SYSV do zrobienia, tak naprawde
> nie trzeba wszystkiego przepisywac ale da nam to pewna spojnosc.

Widzę, że nikt się za sieciowe sprawy nie wziął, więc poszła mała
zmiana w init.d/network i dodałem w systemd 2 unity do sieci oraz
template do interfejsów. Jedna sprawa - nie ma tu żadnej automagii na
ONBOOT i po prostu trzeba sobie ręcznie zainstalować każdy interfejs,
dodając w razie potrzeby zależności (np. w br od dopinanych eth).

Druga kwestia do wyjaśnienia - gdzie to ma trafić. Nie chcę robić
rc-scripts-systemd, bo chociaż niby to tam jest cała sieć, to jednak
systemd wymaga rc-scripts i chyba czyściej/przejżyściej będzie, jak sam
to będzie zawierał. Uzasadnienie: nic nie stoi na przeszkodzie, aby ktoś
sobie interfejsy konfigurował nie za pomocą ifup/ifdown, lecz komendami
bezpośrednio - i to nadal jest sieć (a interfejsy zarządzane nie
skryptami, tylko systemd). A na dobrą sprawę większość kodu rc-scripts
już dzisiaj nie jest potrzebna, więc będzie trzeba się przyjżeć i tak
podzieleniu go na podpakiety.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>