systemd (Re: syslog-ng startowany po bindzie) [vserver]

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Mon Dec 12 20:12:07 CET 2011

On Sun, Dec 11, 2011 at 23:07:10 +0100, Bartek Zimon wrote:

> Dla prostoty i zgodnosci mozna skorzystac z takiego oto wrappera:
> [Unit]
> Description=Network Connectivity
>
> [Service]
> Type=oneshot
> RemainAfterExit=yes
> ExecStart=/etc/init.d/network start
> ExecStop=/etc/init.d/network stop

No tak to średnio, bo żadnego zysku nie będzie ze startu sieci (a ja mam
naście czy dziesiąt interfejsów i one same potrafią się kilka minut po
kolei uruchamiać). Moja idea jest taka, żeby zainicjować sieć (tam się
robi lo i ustawiają rule), równolegle podnosić wszystkie interfejsy
(zależności są przy VLAN-ach, bridge'ach, tunelach - tutaj brakuje
automatyki do parsowania i trzeba ręcznie w ifup w int.service wpisać), a
na koniec odpalić (albo i nie, nie każdy używa) statyczny (R)ARP. To co
wrzuciłem u mnie działa, tylko nie jest zbyt ładne.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>