owner urzadzen dzwiekowych

Andrzej Kaczmarczyk andrkac at wp.pl
Tue Jan 25 18:22:16 CET 2011

Witam,
W ciąu ostatnich kilku tygodni dwukrotnie instalowałem PLD. Sprzet
starawy ale w obu przypdakach mocno różny: inny producent, chipset,
procesor, nawet generacja różna (celeron 600 - athlon 1200).

Za każdym razem powstawał problem z dźwiękiem (ALSA), który działał, ale
tylko rootowi. Pierwsza myśl - dopisać usera do grupy audio. Ale to nie
to: okazuje się, ze owner urządzeń dźwiękowych to root:root, więc
przynależność do grupy audio nic nie daje.

O różnym sprzęcie napisałem, bo wynika z tego, że to nie jakiś jeden
smętny modulik od zapomnianego chipsetu.

Pozdrawiam
Express.