ChrInst 1.2

Bartosz Świątek shadzik at gmail.com
Mon Jan 31 23:24:28 CET 2011

W dniu 31 stycznia 2011 23:15 użytkownik Pawel Kwiatkowski
<qwiat w o2.pl> napisał:
> W nowej wersji ChrInsta najważniejszą zmianą jest dodanie wsparcia dla
> partycji GPT, dla nowo tworzonego layoutu (new-layout). Tryb GPT włącza
> się automatycznie jeśli mamy dysk >2GB lub jeśli użyjemy flagi `--gpt`.
> Po przejściu na GPT trzeba pamiętać, że  cfdisk i fdisk nie potrafią
> zarządzać takimi partycjami. Skrypt do pobrania tradycyjnie z
> http://qwiat.icenter.pl/chrinst/

A można spytać po co GPT przy dyskach > 2GB, skoro GPT sprawuje się
dopiero przy partycjach > 2TB, a dla całej reszty, a można założyć że
docelowy target nie posiada aż tak wielkich partycji, wystarczający
jest typ MSDOS i nawet cfdisk i fdisk działają.

Osobiście, jako też trochę doświadczony w tematyce instalatora (pewnie
nie tak bardzo jak Ty, ale swoje już przeżyłem), uważam to za nieudaną
decyzję.