ChrInst 1.2

Pawel Kwiatkowski qwiat at o2.pl
Mon Jan 31 23:38:33 CET 2011

Dnia 2011-01-31, pon o godzinie 23:24 +0100, Bartosz Świątek pisze:

> A można spytać po co GPT przy dyskach > 2GB

można :)

> , skoro GPT sprawuje się
> dopiero przy partycjach > 2TB, a dla całej reszty, a można założyć że
> docelowy target nie posiada aż tak wielkich partycji, wystarczający
> jest typ MSDOS i nawet cfdisk i fdisk działają.

new-layout zakłada partycję, która jest użyta jako PV. Partycja rozciąga
się na cały dysk.

> Osobiście, jako też trochę doświadczony w tematyce instalatora (pewnie
> nie tak bardzo jak Ty, ale swoje już przeżyłem), uważam to za nieudaną
> decyzję.

Zarówno tryb new-layout jak i użycie flagi --gpt następuje zwykle
świadomie. BTW argument że GPT jest be bo cfdisk i fdisk tego nie
obsługują, to jakby mówić że HDTV ssie bo na trzydzestoletnim Rubinie
nie widać różnicy.

--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat(at)pld-linux(dot)org