packages: metapackage-system-base-server - init

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sat Jul 2 01:11:18 CEST 2011

On Fri, Jul 01, 2011 at 14:12:21 +0200, Wojciech Błaszkowski wrote:

> Przy instalacji nowej maszyny często zauważa się, że jakichś systemowych /
> narzędziowych paczek brakuje.

Instalujesz w miarę regularnie jakieś maszyny i nie trzymasz sobie
gotowego template'a? Takiego w tar.gz?

> Przygotowany przezemnie spec rozwiązuje ten problem.

I tworzy 100 innych. Po pierwsze wszystkie R->S. Po drugie ja bym
wymienił połowę z tego co wpisałeś, dodał parędziesiąt innych i co?

> Jeśli pomysł okaże się przydatny, powstałyby paczki dla vservera i LAMP.

A może metapackage-PLD który sugeruje wszystko? ;)

To zdecydowanie nie jest metapakiet. Jeśli już chcesz, to wydziel
poszczególne grupy, np.:

metapackage-text-processing: grep, tail, diffutils, perl-base, sed, awk, dwdiff
metapackage-network: bwm-ng, iptraf, nc, telnet, lynx/elinks, wget, whois, bind-utils
metapackage-system: *cron, *syslog, findutils, file, fsck, smartmontools, lesspipe
metapackage-archive: gzip, bzip2, xz, p7zip

tylko tylko... do tego przecież służy pole Group w rpmach.

ipoldek --skip-installed rsearch -g /Networking/
1130 package(s) found.
ipoldek --skip-installed rsearch -g /Base/
248 package(s) found.

więc dużo bardziej pożyteczne byłoby stworzenie jakiejś lepszej
klasyfikacji grup i dokładne oznaczenie pakietów.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>