[z serii KDE 4.7.0] DPI i czcionki

Łukasz Maśko ed at yen.ipipan.waw.pl
Fri Jul 29 09:36:46 CEST 2011

Któryś z elementów (plasma? plasma-addons?) ma problem z respektowaniem DPI
ekranu przy renderowaniu czcionek. Po restarcie fonty na ekranie były...
malutkie - ale nie wszystkie, np. kmail (4.4.11.1) wyświetlał je dobrze,
panel konfiguracji systemu w części głównej też (to co sprawdziłem), ale np.
menu systemowe czy pasek tytułowy okna, pulpit (podpisy pod ikonami) czy
plasmoidy miały już fonty dużo mniejsze. Pomogło dopiero wymuszenie DPI w
ustawieniach systemowych i restart KDE. Teraz wygląda to w miarę normalnie
(chociaż jeszcze nie w 100%, bo mogłem wymusić tylko 120dpi, a ekran ma
125dpi).

Dziwne jest to, że najpierw było OK, a potem zrobiłem update w kierunku
digikama 2.0 i wtedy się posypały czcionki.