Jakie BR-y dodawać do speców?

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sun Jul 31 23:11:09 CEST 2011

On Sun, Jul 31, 2011 at 21:36:14 +0200, Bartosz Świątek wrote:

> Szczerze mówiąc, to jakieś pomyje z bzdurami opowiadasz.

Doucz się jednak, zanim zaczniesz wypowiadać tak kategoryczne oceny, bo
inaczej tylko się ośmieszasz.

> Od zawsze robimy tak, że ciągniemy w BRach pakiet główny, a nie każdy
> piczy włos, który i tak już jest wymagany przez coś pośrednio.

Jeśli tak robiłeś, to tym bardziej nie dziwi fakt, że w końcu straciłeś r/w.

> Radzę obejrzeć sobie inne spece, albo przynajmniej zaznajomić się ze
> sprawą Qt4/KDE4.

Nie obchodzi mnie ani Qt ani KDE, bo one nie są tu żadnym wyjątkiem - w
BR ma się znajdować wszystko, czego dany pakiet używa, modulo bcondy, a
jeśli tak nie jest w jakimś przypadku, to wyłącznie za sprawą
przeoczenia (albo jak pokazujesz swoim przypadkiem niedouczenia).

Jedyny 'wyjątek' stanowią pakiety, które ze względu na oczywistą
(prawie)niezbędność dodaliśmy już do rpm-build (typu gcc czy glibc-devel).

Pierwszą lekcję mogę w ramach wykazania dobrej woli ci dać tutaj: ani
nie ma pewności, że kolejne/alternatywne/whatever wersje jednego BR-a
będą zawsze wymagały tego następnego, ani nie ma pewności, że ten
pośredni BR będzie miał wystarczająco ostre ograniczenie wersji.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>