devtmpfs w geninitrd

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sun Jul 31 23:17:44 CEST 2011

On Sun, Jul 31, 2011 at 21:53:34 +0200, Pawel Golaszewski wrote:

> Od dłuższego czasu kernele obsługują devtmpfs, który daje pełnego dev-a

No czyje obsługują, to obsługują...

> bez żadnych udev i innych kombinacji. Dzięki temu start systemu przez
> initrd moze być pewniejszy.
[...]
> Docelowo pozwoliłoby to trochę uprościć inne kawałki, gdzie tworzone są
> urządzenia, bo stanie się to zbędne

Nie wiem, czy geninitrd nie został już 'popsuty' przy innych okazjach,
ale jednak usuwanie tych kawałków bym odradzał, skoro dopuszczamy
własne kernele; ktoś może używać initrd nie tyle w celu załadowania
sterowników, bo te oczywiście da się wkompilować, co np. złożenia
bardziej skomplikowanej macierzy (pewnie nie wszystko da
się bezpośrednio z kernela odpalić).

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>