Poprawki w SPECu xorg-driver-video-fglrx dla wersji 11.6

Andrzej Kilijański and3md at gmail.com
Tue Jun 21 22:40:40 CEST 2011

Witam,

Ponieważ SPEC do zamkniętego sterownika kart graficznych Radeon nie był od
dwóch wersji uaktualniany, postanowiłem sprawdzić co uniemożliwia zbudowanie
pakietu dla wersji 11.6.

Od wersji 11.5 sterownik obsługuje zmianę bibliotek z amd <-> intel.
Z tego powodu w archiwum sterownika pliki libGL.so oraz libglx.so trafiły do
podfolderów fglrx ze zmienionymi nazwami fglrx-libGL.so.1.2 (w 11.4 była
wersja 1.1) oraz fglrx-libglx.so.

W mojej wersji SPECa plik fglrx-libGL.so.1.2 oraz fglrx-libglx.so zostawiłem w
podkatalogach oraz dodałem odpowiednie symlinki.

Dodatkowo AMD dodało dwa skrypty switchlibGL oraz switchlibglx do
"dynamicznej" (potrzebny jest restart Xów) zmiany sterowników dla kart
graficznych intel <-> radeon. Nie byłem tego w stanie sprawdzić ponieważ mój
lapek ma jedynie jedną kartę graficzną (Radeon HD 5870).

UWAGI:

1. Nie modyfikowałem bcond multilib, ponieważ w mojej ocenie aktualnie
sterownik zawsze jest multilib, problem ten musiałaby rozwiązać osoba bardziej
zaznajomiona z dystrybucją i mogąca przetestować takie rozwiązanie.

2. Nie sprawdziłem md5 archiwum sterownika ponieważ nie mogłem znaleźć
odpowiedniej informacji na stronie AMD.

3. Stabilność - u mnie działa od kilku dni bez problemu, a nawet troszkę mniej
grzeje, ale nie daje gwarancji ;)

Załączam całego SPECa i patcha - nie wiem jaki format zmian jest preferowany.

Pozdrawiam,
Mam nadzieję, że mój plik zmniejszy nakład pracy konieczny do opracowania
docelowego pliku.

Andrzej Kilijański
A non-text attachment was scrubbed...
Name: xorg-driver-video-fglrx.spec