blacklisty udev/modprobe przestaly dzialac?

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Sat Mar 5 19:52:44 CET 2011

Paweł Sikora wrote:
> problem jest chyba szerszy, wyglada, ze modprobe.conf takze jest ignorowane,
> bo moje ustawienia parametrow index=... dla urzadzen dzwiekowych sa zlewane przy
> ladowaniu via udev, a przy recznym modprobe dzialaja tak jak nalezy.

Puść strace'a na udevd i zobacz w jaki sposób odpala on modprobe.
U mnie w /lib/udev/rules.d/80-drivers.rules jest taki wpis:

DRIVER!="?*", ENV{MODALIAS}=="?*", RUN+="/sbin/modprobe -b $env{MODALIAS}"

i modprobe jest odpalane dokładnie w ten sposób z parametrem -b.
Jeżeli z palca jest ok, to raczej problem jest po stronie konfiguracji
udeva niż samego modprobe.