geninitrd i device rootfs

Arkadiusz Miskiewicz arekm at maven.pl
Mon Mar 21 18:32:14 CET 2011

On Monday 21 of March 2011, Pawel Golaszewski wrote:
> Witam,
>
> Pojawił mi się problem z wygenerowaniem poprawnego initrd do nowego
> kernela. Wszystko się ładnie niby generuje, ale w wynikowym initrd brakuje
> zwykłego device dla urządzenia.
> Urządzenie to /dev/sda1, raid sprzętowy tego kontrolera:
> 05:00.0 SCSI storage controller: LSI Logic / Symbios Logic SAS1068E
> PCI-Express Fusion-MPT SAS (rev 08)

Wyjaśniliśmy nieco na ircu (choć blues jeszcze ma pewne rzeczy do
sprawdzenia). W każdym razie...

initrd z romfs (ogólnie != initramfs) bez lvm/md/etc nie potrzebuje w
initrdowym /dev pliku urządzenia ponieważ mówi kernelowi co ma użyć jako
rootfs przez opcję root=, a konkretnie u nas przez geninitrdowe
initrd_gen_setrootdev.