syslog-ng startowany po bindzie

Adam Osuchowski adwol at zonk.pl
Tue Nov 22 12:44:37 CET 2011

Tomasz Pala wrote:
> i wiedząc, że:
>
> 1. syslog potrzebuje skonfigurowanych interfejsów (do nasłuchiwania),
> 2. idea logowania wymaga poprawnego czasu,
> 3. czas wymaga dostępu do sieci (wliczając w to rozwiązywanie nazw!)
>
> to nie widzę za bardzo możliwości ustawienia innej rozsądnej kolejności.

Nie przesadzaj, jeżeli przez chwilę (pomiędzy uruchomieniem sysloga, a
uruchomieniem ntpdate/rdate) będzie rozjazd czasu to naprawdę nic na tym
nie ucierpi. Pomijając fakt, że RTC też nie zdąży się rozsynchronizować
po jednym reboocie.

> Szukałbym raczej rozwiązań typu utworzenie w chroocie binda urządzenia
> /dev/log (AFAIR był tam kiedyś null i random), ale wyleciały 4,5- roku
> temu. Kwestia otwarta, czy powinno to być spakietowane, czy również
> pozostawione jako rzecz do samodzielnej konfiguracji.

Pytanie, czy to coś da. Skoro syslog nie słucha na głównym /dev/log, to
na tym w chroocie binda też nie. A nie wiem czy bind, gdy przy starcie
nie potrafi połączyć się do /dev/log, próbuje później jeszcze raz.