packages: systemd/systemd.spec - support loading /etc/modules (via symlinki...

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Mon Nov 28 14:08:19 CET 2011

On Mon, Nov 28, 2011 at 09:14:25 +0100, Artur Frysiak wrote:

> To nie tak. Jak chcesz coś zmienić w to kopiujesz do
> /etc/systemd/system lub /etc/tmpfiles.d. Pliki z /etc przykrywają
> pliki o tych samych nazwach z /lib i /usr/lib.

No a jak nie chcę w ogóle? mam tworzyć puste pliki? Jeśli to działa po
nazwie to OK, tylko w jaki sposób dowiem się o zmianach bez rpmnew/rpmsave?
Mimo wszystko wolałbym zostawić tak oznaczone, no chyba że bardzo komuś
przeszkadza, to usunę.

> Druga sprawa, unikaj stosowania wildcardów. Jak coś było rozpisane
> plik po pliku to tak to zostaw. Wildcardy ukrywają problemy (np nie

Unikam tam, gdzie ma to sens. A ostatnio widzę jakąś modę, aby robić to
wszędzie; jaki np. jest cel umieszczania 14 linijek zamiast jednej
%{_mandir}/man5/systemd.*.5*, która wyraźnie nawiązuje do nazwy pakietu
i nie ma nawet ryzyka kolizji z innym pakietem (jakby nawet to ryzyko w
jakikolwiek sposób było zminimalizowane przez enumerację plików)?

> buduje się jakiś moduł bo brakło BR, zmieniła się nazwa pliku
> konfiguracyjnego i trzeba zrobić jakiś automat do migracji itp).

Wiem, ale to nie jest żaden z tych przypadków. Zresztą - sam piszesz,
żeby nie grzebać w */lib*/systemd/*, więc tutaj żadnych automatów
migrujących nie będzie. Zresztą jednym z założeń systemd jest to, aby
wszystkie dystrybucje miały możliwie taką samą konfigurację.

A przy okazji - czy nasza polityka oznaczania linków.so do bibliotek w
podpakietach devel atrybutami %attr(755,root,root) z czegoś wynika (typu
'a gdyby to nie był link')? Bo już drugi raz w tym akurat pakiecie
wypadałoby dodać;)

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>