Prośba o usunięcie zasobów Ti spod ftp.pld-linux.../branches

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Tue Oct 25 01:23:30 CEST 2011

On Mon, Oct 24, 2011 at 22:56:37 +0200, fi9o wrote:

> Nie do konca chyab tak to ma dzialac. CentOS chyba nie jest dystrybucja
> ciagla, a TLD taka ma byc jak sie nie myle.

Niestety, ale musicie się zdecydować - albo będzie stabilna, albo
ciągła, albo minimalistyczna. Bo w praktyce nijak nie idzie porobić
aktualizacji sover jakiejś wersji bez czekania/poprawiania/wywalenia
aplikacji używającej starej biblioteki, a jeszcze jak trzeba obsłużyć
aktualizację plików konfiguracyjnych albo dump/restore bazy danych, to
ja na prawdę bardzo mgliście widzę w cronie poldek --upgrade-dist. A jak
ktoś przytrzyma bazę danych, to razem z nią openssla, heimdala,
openldapa czy inną bibliotekę rozsianą po całym systemie, skutecznie
uniemożliwiając aktualizację praktycznie wszystkiego.

Dlatego 'duże' dystrybucje rezygnują z ciągłości i mają wydania - do
tego można zrobić deterministyczny schemat aktualizacji v1->v2.

Dlatego w PLD biblioteki powinny móc się instalować obok siebie, aby
można było trzymać kilka wersji (ale to już nie jest upgrade).

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>