Prośba o usunięcie zasobów Ti spod ftp.pld-linux.../branches

Marcin Krol hawk at pld-linux.org
Tue Oct 25 13:39:57 CEST 2011

> Będziesz projektował schemat migracji między każdym snapem?

Nie. Upgrade między snapami będzie na tej samej zasadzie co były
regularne upgrade'y w PLD czyli na domyślnym konfigu po upgrade usługa X
ma działać. Konfigów modyfikowanych przez userów nie wspieramy. Są
oczywiście wyjątki, np zmiana głównej wersji PostgreSQL - tu też będzie
tak jak było w PLD czyli admin musi sam sobie z tym poradzić.

> [...]

> lepiej zastąpić wstecznymi deltami rpm. Taka sama użyteczność, a zajmie
> mniej miejsca i jest ogólnie mniej roboty (z ogólnym wsparciem).
> Stabilne w sensie wersji - bo jak rozumiem łatania samych snapów nie
> przewidujesz (czy masz nieograniczone zasoby sprzętowo-developerskie?).

> Nie do końca rozumiem ten mechanizm, więc może na przykładzie: ile za 2
> lata przewidujesz snapshotów 'wydanych', ile z nich będzie jeszcze
> rozwijanych (sec/bugfix), w jaki sposób odbywać się będzie aktualizacja
> dzisiejszego stable do wówczas najnowszego snapa?

Snapshot ma być przejściem na nowsze wersje paczek typu kernel, gcc,
gnome, kde itp. Automatyzacji migracji między snapami się nie
przewiduje. Zostawiamy to adminowi i mówimy o tym wprost.

Pojęcie snapshot wprowadza chyba trochę zamieszania. Zawsze będą tylko
dwie wersje - stable i devel. W momencie gdy wersja devel osiąga
założenia przyjęte dla danego wydania to zastępuje wersję stable na FTP,
a w devel zaczynamy nowe dłubanie. Poprzednia wersja stable będzie
wędrować do /dev/null. Oczywiście takie podejście stwarza problemy typu
migracja z PHP 5.2 na 5.3, PostgreSQLa 8.4 na 9, a także zostawia w d...
użytkowników, którzy nie są zainteresowani migracją na nowsze wersje. U
nas po prostu ukończenie i wydanie kolejnej wersji oznacza EOL
poprzedniej i sprawę stawiamy jasno - albo migrujesz do nowej, albo
używasz niewspieranego starocia.

Jak często będą wydawane nowe snapshoty to czas pokaże. Może uda się 2
razy na rok. Myślę, że w większości przypadków poldek --upgrade-dist
między snapshotami będzie mniej ryzykowny niż to samo polecenie wykonane
w Th.

M.

P.S. Proponuję migrację ew. dalszej dyskusji w odpowiednie miejce, to
jest mimo wszystko lista PLD, a nie TLD.