problemy z geninitrd

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Fri Sep 9 12:19:44 CEST 2011

On Fri, Sep 09, 2011 at 12:10:34 +0200, Pawel Golaszewski wrote:

> No super - to nie niech pisze, że "dopisz sobie"...

No przecież nadrzędną ideą PLD jest 'zrób to sam', nie wiesz? ;)
Problemy zaczęły się w momencie wejścia dysków SATA, sam wielokrotnie
rozgryzałem nieskładające się macierze, zmiany modułów obsługujących
dany kontroner(!) itp...

> obsolete? Od kiedy?

Odkąd lspci potrafi wskazać moduł?;) Zobacz kto/kiedy aktualizuje pci-database.

> Czy ja napisałem, że nie działa? Działa, ale nigdzie nie jest
> udokumentowane (zresztą jak wiele innych naszych ficzerów :-/ )

A to to tak - jak mi się system nie bootuje, to rozpakowuję initrd
(ostatnim razem robiłem to właśnie wczoraj) i czytam skrypty oraz
konfigurację - akurat wczoraj miałem w mdadm stary wpis z metadanymi
1.2, które później przerobiłem na 0.90 (dla lilo). Z ekranu nie dało się
nic wyczytać, mdassemble po prostu olało sprawę.

Prawidłowo geninitrd powinno robić mdadm --detail --scan zamiast polegać
na zawartości /etc/mdadm.conf (i tak chyba potrzebuje /proc).

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>