jajko na router z ac

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sat Sep 17 00:34:04 CEST 2011

On Sat, Sep 17, 2011 at 00:19:34 +0200, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> niewiele - cos kolo 100mbit. Ale dosyc duzo fps-ow i sporo roznych
> sieci/ipkow, z czego wiekszosc za natem.
> (w sumie to nie wiem dlaczego ta maszynka(DL380 G3) sie dlawi tak szybko - u mnie
> w sieci mam podobnie skonfigurane puszki ktore przerzucaja 2/3 razy tyle
> ruchu przy ciut mniejszej ilosci klientow)

Mi przy 700 Mb/s (bardzo rozbudowane xtables/NAT,ACCOUNT,logowanie,klasyfikacja+HTB+IMQ) zżera do 45%
dwóch Xeonów E5335.

> Brydzy nie ma tam, wiec to akurat nie problem.

A widzisz, je akurat bardzo fajnie można robić - alternatywne maszyny
przy 800 Mb/s z HTB miewają 5% si.

> Natknalem sie jednak na kolejny problem... skad brac teraz pld?
> Ot - glupie ipset - myslalem ze zrobie poldek -vi ipset i bedzie. A
> tutaj - w glownym repo nie ma ;) Jest w jakims PLD-20110626(?),
> PLD-20110518(??), obsolete, na upartego tez w ready...

No 3 dni temu puściłem nowy release, bo stary konfliktował z
xtables-addons - ready to trzeba mieć defaultowo włączone... Ale zaraz
zaraz - chyba nie bierzesz na router pod obciążeniem PLD-owego jajca?

> Skad brac cos stabilnego? :)
> (czy znowu wrocil czas ze w pld to bez wlasnego buildera ani rusz?)

A to było kiedykolwiek inaczej!? ;>

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>