jajko na router z ac

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Sat Sep 17 13:05:13 CEST 2011

On Sat, Sep 17, 2011 at 10:52:48 +0200, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> a co jest w tym zlego? ;)
> nie nadaje sie?

No skoro walczysz z obciążeniem, to na pewno chcesz te wszystkie grseki,
tuxonajsy, frejmbufery, vservery i co tam jest powłączane? Co prawda większość
parametrów przez sysfs da się już ustawiać, ale np. HZ jest ustalone na
sztywno (nie wiem jakie, ale chcesz jak najniższe). Nie wiem też jakie
masz śmieciówki i liczbę rdzeni, ale często lepiej wyłączyć NAPI (czego
w nowych kernelach już się nie da, na szczęście sterownik od Intela
piszą mądrzejsi ludzie i opcja ta jest dostępna). Jak sprawdzałeś np.
różnicę między hash a trie w routingu (który w ogóle był włączony w
PLD?)

> Kiedys dzialaly bez problemow - zmienilo sie cos pod tym katem od
> 2.6.16/2.6.22?

Nie miałem ochoty szukać działającego(!) zestawu ESFQ+IMQ+ACCOUNT
(jeszcze ten polski) ani mierzyć różnicy wydajności - router to jest
bardzo konkretna funkcja i przy pracy w warunkach ekstremalnych kernel
dystrybucyjny musi wypaść gorzej, choćby z racji utrudnionego łatania.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>