ulimit kontra vservery

Jacek Osiecki joshua at hybrid.pl
Mon Dec 10 02:56:51 CET 2012

Witam,

Właśnie po kilkugodzinnej walce z bliżej nieokreślonymi duchami i apaczem
w wirtualce krzyczącym tylko "cannot open logs" zidentyfikowałem
problem... czyli pieprzone ulimit -n 1024 :(

Czy ktoś mi może wytłumaczyć, dlaczego wpisane w /etc/sysconfig/vservers

SERVICE_LIMITS="-u unlimited -c unlimited -n 4096"

jest po prostu olewane?

Co więcej, widzę że jeśli lokalnie mam ulimit -n 512 i zrobię

vserver xxx enter

to tam też będę miał limit 512 open files.

Jak rozumiem - nie ma na coś takiego rady?

Czy da się w ogóle ustawić jakiś inny limit? Gdzie? Skąd jest brana
domyślna wartość (1024)?

--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944