packages: acpid/acpid.spec, acpid/acpid.service (NEW) - rel.6 - systemd

Tomasz Pala gotar at polanet.pl
Mon Feb 6 13:39:27 CET 2012

On Mon, Feb 06, 2012 at 11:23:30 +0100, Paweł Gołaszewski wrote:

> Nie, chcę skończyć przejście na systemd, BEZ UTRATY funkcjonalności
> obecnej i bez zastanawiania się "dlaczego cron (nie)działa mi teraz
> inaczej???".

Możesz zrobić to lokalnie, możesz wrzucić pliki do repo, nawet jako
%doc, możesz także dodać nieaktywny unit (żeby inni też pogłówkowali).
Ja tak zrobiłem network.service, dokończyli inni (nie miałem czasu
przetestować, ale zapewne lepiej, niż gdybym machnął prowizorkę).

> Kolejność startowania ma przecież znaczenie i zostawianie

Nie - nie 'kolejność' a 'spełnione wymagania'! To jest naczelna zasada
systemd, kolelność może zostać złamana choćby przez tymczasowy substytut
jakiejś usługi (czy to sysloga, czy socketu).

> wszystkiego sysv na sam koniec jest chyba jednym z gorszych rozwiązań...

Jeśli chcesz na prawdę PORZĄDNIE robić z systemd, to (i to nie żadna
złośliwość, tylko sugestia) możesz zorientować się w unitach .timer.
Przydałoby się także nasze skrypty crona uzupełnić o natywne wywołania
systemd, ew. zorientować się chociaż czego nie zastąpią.

W najbliższej przyszłości całkiem prawdopodobny jest scenariusz, gdy
desktopy ani nie będą posiadały sysloga (journal), ani crona (timer),
a serwery ani rc-inetd (socket) ani monitów/watchdogów.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>