packages: acpid/acpid.spec, acpid/acpid.service (NEW) - rel.6 - systemd

Paweł Gołaszewski blues at pld-linux.org
Mon Feb 6 16:25:02 CET 2012

On Mon, 6 Feb 2012, Tomasz Pala wrote:
> Oczywiście, że nie. Tak tylko się śmieję z relatywizmu, że brzmiąca
> groźno 'niedziałająca połowa' to niedziałające 2 opcje:)

2/3 ;)

Choćby i 1/20 to jak akurat jej używasz i są z tego tytułu problemu to
jest conajmniej wkurzenie...

> Nie. Pytanie jak to rozwiązują inni. Najprostsze rozwiązanie to
> oczywiście zmiana w sysconfig polegająca na tym, że zamiast naszej
> autorskiej zmiennej (ZROB_COS) stawiamy admina przed koniecznością
> wpisania wprost (-X blabla -y +Z). Zaletą skryptów SysV była możliwość
> parsowania opcji i robienia różnych cudów automagicznie, pytanie czy
> taka funkcjonalność jest warta stosowania opcji PLD-specific.

Przynajmniej trigger musi się w takiej sytuacji pojawić, przerabiający
obecne opcje. Ale to nie dyskusja na ten moment.

> No to tu jest po prostu różnica podejścia. Mi się cały czas wydaje, że
> systemd jest opcjonalne i nie musimy mieć unitów do wszystkiego, CHYBA
> ŻE faktycznie odpalane przez SysV coś się komuś psuje (i wtedy ten ktoś
> dorabia porządnego unita, choćby targając gdzieś z neta).

A to jest raczej kwestia założeń (RM?).
- podstawowy jest SysV i systemd jest tylko dodatkiem do niego
- podstawowy jest systemd i SysV jest tylko dodatkiem do niego
- oba są równoprawne i wymienne.

Ja zakładam opcję "3", bo dla mnie inaczej nie ma to sensu, ty zakładasz
wersję "1".

A jaką wersję realizujemy tak naprawdę? RM?

> Nawet do serwera tacacs?

Co masz do tacacs-a? Akurat jego używam :P

> Czy pierdyliona rzeczy, które mamy w repo, a nawet się nie budują i nikt
> ich w PLD nie używa?

Jak się nie budują to i tak przy najbliższej okazji wylecą z ftp-a.

> Parsowania zmiennych i robienia z nich opcji systemd nie zrobi (a do
> tego się sprowadza 'jeżeli się nie da'). Co z tym zrobić, nie mam
> zdania, z jednej strony np. interfejsy podnoszone są przez ifup, z
> drugiej...

...fajnie by było mieć systemd działające "the Right Way".
Zgadzam się, ale pytanie podstawowe: co TERAZ mamy osiągnąć? Jak dla mnie
pierwszym krokiem jest przejście na startowanie przez systemd i jego
service (whatever)  wszystkich serwisów dla chętnych na systemd. Z samym
tym jest wystarczająco dużo roboty.

> ...no właśnie, z drugiej taki wymóg wg mnie nie ma racji bytu w PLD. A
> co później? Pakiet wylatuje z PLD?

Wylatuje systemd z niego.
Jak już pisałem - porządki zrobię.

> I _jak_ naprawisz tego cronie?

Nie ja go popsułem, nie ja go będę naprawiał :P

> Triggerem, który to co jest w service start zrobi bezpośrednio w
> sysconfig?

To naprawdę osobny wątek i nie chciałbym w to _teraz_ wchodzić, bo się
zagrzebiemy. Można do tego podejść na kilka sposobów.

> Może po prostu wrzucać unit.service, ale bez aktywowania go?

Nie, to jest bez sensu. Dyskutowaliśmy już na ten temat.